071210

Hemma igen. Klockan 05.30 satt jag i Johns vardagsrum och drack te och 13.00 var jag hemma i mitt rum. Knasig dag. Speciellt med tanke på att jag sov två timmar efter att ha druckit några öl igårkväll, för att börja min resa vid fyratiden. Allting har gått så smidigt med resorna. Lätt att ta sig ner dit och hem igen. Bussar och flyg har passat alla tider och att åka kollektivt är därmed tokbra!

Som jag befarat så trivdes jag ohyggligt bra i Irland. Krama syster och snacka skit. Träffa deras trevliga hus-kompisar och lyssna till och prata Engelska. (Med irlänsk accent) Sen jag var 15 år har jag velat åka till Irland och jag förstår inte varför jag väntade så länge, tack vare syrran kom jag nog iväg tidigare än vad det annars ha kunnat blivit. Jag vill dit igen, jag vill uppleva mer Dublin och mer irländsk landsbygd och se mer kultur.

Kort sammanfattning:
Onsdag: Buss, flyg och några timmar senare landar vi i huset i Ongar vid 00.00 snåret. Dricker saft och pratar lite. Trött och sover tidigt.
Torsdag: Sover ut rätt länge. Åker in till Blanchestown och dess stora shoppingcenter. Fikar, men shoppar inget. Trötta och hungriga äter vi spaghetti och quornfärssås. Förbereder för en filmkväll men det blir vardagsrums-häng med öl.
Fredag: Malin, Thomas och jag beger oss in till Dublin. Fixar ett pass till Thomas på Svenska Ambassaden i Dublin och shoppar lite turistgrejer. Jag köpte en liten leprechaun och en guinness t-shirt. Ser oss omkring i Temple Bar-området och tittar runt i centrala Dublin. Får skjuts hem av John, traffiken är hemsk och det tar 2 timmar, vad som egentligen skule tagit 20-30 min att ta sig hem. Köper öl och dricker öl och myser i vardagsrummet.
Lördag: John tar med mig och Danne in till Dublin för att gå på ett museum. Ett museum om Irlands krigshistoria. Det var väldigt intressant och roligt. Dessförinnan hade vi förtärt en ohyggligt god (och dyr) lunch. Jag säger; Pasta med vitvins- och gräddsås, med stekta champinjoner och salladslök. Mm! Väl tillbaka i huset fixas det taco-middag och Johns ungar kommer över, så söta! Sedan svidas det om och jag, John och Danne beger oss till Clonsilla Inn, en irländsk pub. Dricker öl och möter upp Johns bror Aiden och Oskar kommer förbi med sina vänner. Vid stängning går vi hem till John för att se "the fight" på tv, nästan alla i sällskapet från puben var där. Även Sara, Dannes flickvän kom förbi då. Men det visade sig att matchen började 05.00 så vi åkte hem med taxi och somnade gott.
Söndag: Trött dag och bakisdag. Malin och jag kliver upp relativt tidigt och går till den lokala Dunnes-butiken för att köpa pizza och godis. Sedan sova sig lite, äta sig lite, dricka sig lite öl och titta på filmer till klockan slog 02.00.
Måndag: Upp två timmar senare och packa. Flyget går 07.00. Hemma i rummet 13.00.

Jag vill dit igen.
(jag orkar inte kontroll-läsa, jag är trött)

Kommentarer
Postat av: Jasmin

vad gör din sis där? nu blir jag ju JÄTTENYFIKEN!!

2007-12-13 @ 18:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback