080608

Jag börjar i ena änden och får se om vi slutar i andra...

Nåväl. Sista tentan avklarades i onsdags, känns ungefär som att den gick lika bra som första gången jag skrev den (...) Som lite firande så blev det sushi, vin och ett avslut. Jobbat torsdag och fredag på Arlanda. Helgen spenderades i Enköping.

Enköping: Efter den sedvanliga paniken när tåget rullar in på stationen så fann jag mig i en riktigt bra situation ändå. Gick på nostalgitrippar första timmarna då jag ringde runt till hälften av min umgängeskrets från gymnasiet bland annat. Eftersom alla var upptagna på sitt håll så beslutade jag att hjälpa till lite hemma, genom att åka iväg och handla... Så väl inne på ICAMaxi i Enköping ringer jag Mikaela för att önska en trevlig resa. (Mikaela och Lars åkte till Grekland idag, och även Lisa och Andreas - trevlig resa!) Sedan, efter att ha valt ut alla ekologiska grönsaker jag skulle ha, så ser jag ett bekant ansikte. Eller? Saken måste ju uppenbarligen undersökas så jag följer efter den här personen, på ett väldigt stalker-aktigt vis, bakom hyllor, gåendes bakom...hela köret. Tills han stannar vid sin tjej som väntat på honom och tittar upp, och visst var det så att det var long lost kusin Fredrik! Roligt! Nämnas bör kanske att jag inte träffat Fredrik på ca 5 år och ja, vi är kusiner. Så lite catching up mitt i Maxi.

Sedan hem, träffa Malin med sin karl Thomas. Knäcka en öl, mormor och farmor kommer över. Mor och far fixar maten. Lite catching up med syrran också. Trevligt, mysigt! Malin och Thomas åker till Thomas vän för förfest. Det var ju Stadsfesten i Enköping. Även jag gjorde mig i ordning för att följa med dem ut. Inte riktigt planerat så - men det är väl då det brukar bli som roligast! Förfest på Bergsgatan - min gamla gata ju! Lite för lugnt för min smak, men helt okej. Fick ju i mig de öl jag tagit med. Sedan taxi (!) -notera att Enköping är en pytteliten stad- till Joar och Stadsfesten. Något coverband som spelar. Roligt, syster och hennes vänner och jag springer in i gamla vänner myself! Jesse, så kul att träffa Jesse, det var toklänge sedan! Efter Poodles och Renegade Five (rätta mig om jag har fel!) spelat så ja.. då var klockan 03.00... Jag har inte varit kvar på Joar till stängning sedan studenten två år sedan! Lyckad kväll.

Innan Enköping: Skynda ner till Birkagatan och Swahili Bob's som ligger där. In, prata lite och köpa biljett! Köpa biljett, till vadå tänker du? Jo deras treårsjubileum som firas den 12:e juli. Vilket passar mig så bra eftersom jag slutar jobba den 11:e juli. Så då ska det firas! Om du är intresserad av att följa med så hör av dig till mig så fixar vi det!

Jag tror jag skulle ha börjat i andra änden...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback