080320

Idag är det äntligen dags! Vem vill med till Blåkulla!? Där känns allt som hemma, just so you know ;) Moahaha...

Änywho blir det nog inget Blåkulla för mig idag, sitter i Enköping för tillfället. Kom ju hit i tisdagskväll. Så igår träffade jag farmor och pratade, fikade och tittade på gamla kort (1946 och framåt). Det var jättekul att få träffa farmor bara sådär vi två som sitter och pratar, kom på att hon är så tuff! Hon och farfar gifte sig när de var 19 år, fick 7 barn, 18 barnbarn och ett x antal barnbarnsbarn, De var alltså gifta i ca 63 år, innan farfar gick bort. Hur tufft är inte det? De har ju levt genom alla häftiga tider! Född 1925 liksom... Går ju inte att tänka sig.

Idag träffade jag mormor, hon är också häftig. Något yngre då, ca 15 år. Men här har vi 4 generationer, ty gammelmormor is still going strong! Hon är 90 år. Mormor har mamma, och alltså bara Malin och mig som barnbarn. Men hey, hon är ju coolaste mormodern! Du, fråga vem som helst. Hon har en tatuering (som hon skaffade när hon var 60, under påverkan av min syster), en mobiltelefon (som hon gick en kurs inom PRO för att lära sig hantera + lite assistans av mig), hon hejade starkt på (och skaffade senare skivan av) Idol-Markus 2007 (2006?).. Och, ja hon är bara cool.

Inte konstigt att jag o syrran är så tuffa och coola då!? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback