081012

Grattis Jesper och Melina på 18-årsdagen!

Farfar hade blivit 85 år igår om han fortfarande funnits. Gammelmormor fyller 91 den 18:e oktober. Farmor fyller 83 år den 29:e oktober, och Erik fyller 25.  Pappa fyller 49 den 30:e oktober, samma dag som hans mormor har namnsdag, Elsa. Det är lite att hålla reda på så här på hösten. Jag är inte hemma och kan inte fira någon så som jag hade velat. Andra tråkiga nyheter hemifrån får en att fundera, vad glad man ska vara på sin födelsedag att man faktiskt får uppleva den år efter år. Livet är orättvist.

Jag har mina ups and downs här borta. Det varierar ofta och stort. Kanske har mamma rätt, jag brukar få lite höstdepression när jag är hemma i Sverige på hösten så varför inte här? Det är fortfarande höst. Hemma litar jag nog lite för mycket på andra att hålla mig glad, men jag borde lära mig att hålla mig själv vid gott humör. Jag försöker och jag tror att det kommer att fungera. Man längtar alltid bort, var man än är. Nu längtar jag lite hem, men om jag varit hemma hade jag längtat bort. Varför har jag så svårt att leva i nuet?

Jag ser fram emot mina resor i nov och dec. Jag ser fram emot att flytta. Jag ser fram emot att träffa alla jag tycker om igen. Men det jag hoppas just nu är att alla dessa födelsedagsbarn får toppenbra födelsedagar!

Kommentarer
Postat av: Melina

Tack så jätte mycket Anna :)



Hoppas du har det bra där borta och att vi kan ses snart, det var allt för länge sedan sist!



Massa kramar !

2008-10-13 @ 11:18:20
Postat av: Jocke

Vad ska man ha andra till om inte för att hålla en glad, det är ju sånt vänner är till för. :)

Kram!

2008-10-13 @ 15:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback