090720

Did some thinking...

Jag har alltid sagt, sen jag började på Medieteknik, att jag även är intresserad av miljö, ekologi, näringslära, psykologi osv och att jag gärna skulle bli miljöforskare, beteendevetare eller dietist. Det som fastnat i mitt huvud den senaste tiden är att jag vill bli dietist. Gjorde misstaget idag och kollade upp lite utbildningar.. Jag har två år kvar på Media vid KTH... Jag har 3 år kvar av CSN stöd. En dietist-utbildning är minst 3 år... You do the math!

Jag vill inte hoppa av, alls, jag är väldigt mycket emot det. Snarare så måste jag bli mer pepp inför den utbildning jag redan går! Lite studiebesök och valhallavägen kommer nog att göra gott, dessutom ska jag läsa spanska i höst! Men jag vill fortfarande bli dietist. Ett år av CSN på den utbildningen i så fall... Jobba sig lite som civ.ing och spara ihop pengar till utbildning? Bo tillsammans med någon för att spara hyra? Ta ett relativt välbetalt extrajobb? Jag tror att jag skulle klara det.

Jag har dessutom funderat på ett lite annorlunda sommarjobb för framtiden, jag vill investera i instruktörsutbildning för klasser på gym. Det får dock bli en senare fråga när ekonomin ser bättre ut... Spara spara.

Kommentarer?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Gift dig med nån gammal östermalmsgubbe som dör om ca två år, så löser sig alla dina ekonomiska bekymmer :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback