Kött

Jag har sagt det förr och jag säger det igen;
Jag är så trött på Nyhetsmorgons obsession med kött!

Jag vill inte se köttbitar hänga, slakterier, stekning av kött eller NÅGOT som har med kött att göra när jag ser på Nyhetsmorgon en morgon! Jag vill vakna i lugn och ro! Nu verkar tjejen som sitter med Steffo (förstås) denna morgon vara vegetarian.

Hon: "Ska ni köttätare inte prova nu då?"
Steffo: "Varför äter du inte kött föör... !?"

Är vegetarianer/veganer inte några att ta hänsyn till när man utformar sitt MORGON-program? Morgon, många kan inte ens äta frukost på morgonen, och jag mår illa när jag ser massa kött på TV så här tidigt. Idag handlade det om kött-stek tydligen och närbilder är inte ovanligt förekommande. Kommer ihåg en annan morgon som de sände direkt ifrån en fårfarm där de skulle få peka ut ett får ungefär, slakta det och tillaga det och Steffo, vill jag minnas, skrattade gott åt detta. Fy fan säger jag bara. VISA LITE RESPEKT!



Aptitligt en tidig morgon innan frukost?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback