Stress

Idag känner jag mig ovanligt stressad, men inte för att jag har haft 1000 saker att göra idag. Nej, det är den inre stressen som spökar. Går upp tidigt om mornarna, men so what, det gör alla. Idag labbade jag och Tora litegrann och sedan drog jag iväg på Spin + Core på gymmet. Detta brukar oftast lugna min inre stress... Men tydligen inte idag. Jag var lugn så länge jag gick därifrån, handlade mat och tog mig hem. Så fort jag kom hem blev jag jättestressad och fick svårt med andningen. Andningen är ytlig och ibland kommer jag på mig själv med att hålla andan...

Tog en timme för vila, trodde jag skulle somna på direkten men låg som i dvala och kunde verkligen inte somna på en timme... Ja, det är mycket att göra med fyra kurser och möten i diverse andra grupper/projekt jag är med i.. Men jag ligger egentligen inte efter i något. Jag antar att många känner igen sig i detta.

Jag uppmärksammade här om dagen att många skrev att "tröttheten kommer i november" och statusar på Facebook som "Varför blir jag alltid så trött i november?" och "Trött i höstmörkret..." dök upp. Jag känner mig inte tröttare än vanligt så som vanlig trötthet visar sig. Jag är bara stressad.

En annan faktor i stressen är pengar, igen. Jag måste helt enkelt ha ett jobb. Pallade inte att jobba på 3 längre, men behöver ett annat roligt jobb. Tips?

Jag saknar kommentarer, är lite nyfiken på vem som läser, droppa gärna en rad!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag läser!

2009-11-11 @ 20:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback