London

Yes, London it is. A cup of tea, a pint of beer and a marvelous time!

Vi kom hit i onsdagskväll/natt. Då hade jag varit i skolan 8-21 på måndagen, 8-15 + plugg hemma till kl 01 på tisdagen, 8-15 på onsdagen... En trött Anna anlände i Enköping, för att därifrån åka till Västerås och plocka upp Markus för att bege oss till flygplatsen. Där var min syster och Thomas redan. Tog en timme för att skriva på hemtentan där. Vi var framme vid hotellet i London vid kl 01 natten mellan ons-tors lokal tid. Det var inte mycket mer än att sova kvar då.

Torsdagen:
Upptidigt på torsdagen för att äta hotellfrukost, mums. Inte så mycket engelsk frukost för mig men finns en del annat! Därefter gick vi upp till Madam Tussauds som ligger jättenära hotellet, där köpte vi en biljet till en hop-on-hop-off buss samt London Eye. Så åkte vi med bussen, guidening och såg en hel del på vägen ner på stan. Det var varmt ute och bara lite lätta moln. Vi hoppade sedan av vid London Eye och stod sedan i låång kö för att till slut få ta en tur i det gigantiska pariserhjulet (typ). Där uppifrån såg vi galet mycket av London, nu hade vi dessutom turen att få sol så varmt och gott var det! Såg allt, Big Ben, London Tower, London Bridge, Westminister Abbey, ja allting.

Sen gick vi till ett Starbucks och tog lite lunch, efter det bar det av till bussen igen då vi åkte runt lite till och fick toppen guidening av en tjej där. Så hoppade vi av vid London Tower för att ta en guidad båttur på Themsen. Fick se allt som finns vid sidan av denna flod och alla kända broar. Det var riktigt nice, fortfarande riktigt bra väder. Sedan tog vi oss till bussen igen för att börja åka mot hotellet. Vi kom en bit med bussen, sen klev vi av och gick till en resturang. Åt italienskt och gick mot hotellet. Jättetrötta efter en lång dag utan särskillt bra uppladdning natten innan. Kvällen spenderade jag med att skriva på min hemtenta. God natt vid kl 00.

Skriver om följande dagar senare. Nu ska jag till Madame Tussauds där min familj är, jag har suttit här på hotellet för att skriva klart min hemtenta.. Men nu är den klar och jag ska njuta av dagen! Portobello market, shopping och öl väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback