Att hitta rätt

Jag tror att det är det som livet handlar om mer eller mindre. Jag har läst så många blogginlägg om ämnet så jag kände att jag skulle skriva ner några rader jag också.

Man gör val i livet, många lätta och många svåra. Jag försöker leva efter det som min mor så klokt säger "Du borde bara ångra något du INTE gjort..." Nu ska man nog till detta addera en nypa sunt förnuft också... men you get the point.

Jag blir därför så ledsen när jag tänker tillbaka på tillfällen då jag nu ångrar att jag INTE gjorde det jag tänkte först. Make sense? Jag ångrar knappt något jag faktiskt gjort. "Men kommer du inte ångra de där tatueringarna om 40 år då?" Nej, för de gjorde jag ju - och de är fina. "Ångrar du inte att du inte följde med på resan?" Jo, för det gjorde jag ju inte - och det verkade kul.

Förutom alla stora livsavgörande beslut så gör man ju desto fler små sådana. Allt det skapar den man är.

Jag är rädd att jag en dag ska ångra något jag INTE gjorde nu. Förstår du vad jag menar?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Capish!

2010-02-26 @ 11:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback