Hälsa

Jag gör det jag tycker är rätt för min hälsa. Den vanligaste frågan jag får är förstås "Varför är du vegetarian/vegan?" och jag är ledsen, men den blir tröttsam att svara på efter ett tag. Jag brukade kunna linda in svaren i allt från etik, djurhållning, statement och allt liknande sådant. Det svaret är förstås fortfarande det jag föredrar, men jag har märkt att frågan "Varför är du vegan?" är som i USA när de frågar "How are you?" - de bryr sig inte om svaret. Därför har jag som förslag ett kortare svar; hälsan.

Det finns många skriverier om kost och hälsa. Jag har läst en del kokböcker och böcker om vegansk näringslära. Jag ska försöka lova Er ett inlägg om alla fördelar som finns för hälsan i och med att vara vegetarian/vegan.

Förutom att äta veganskt så försöker jag träna när tillfälle ges. Ja ibland är jag opepp och ledsen på livet (läs: höst- och vinterdepression) och då blir det mindre träning (trots att det är då man borde träna, jag vet!) Men jag kan bara inte rå för att jag blir så mycket mer pepp på våren och sommaren, ut och springa, känna sig stark och frisk - det är det finaste som finns.

Idag har jag haft en svacka, de kommer tätt den här tiden på året. Men jag vet att ljuset närmar sig!


Ibland är jag glad för att jag har flätor i håret...


Kommentarer
Postat av: Syrran

Märks att du har svacka för du letar intriger. Tare bah lugnt istället så blire fiiint skaru se va.

2010-01-27 @ 07:46:57
Postat av: Thomas

hur går det med veganismen då? tänk på att vi är många som stöttar dig i tanken. och ett enkelt "skit i det du, det är inte din business" funkar faktiskt ibland när folk tjatar.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback