forts. babyboom

Så har kollega Johan fått sin lilla bebis nu också! Jättefin liten pojke. Vi övriga på jobbet åt en blå tårta för att fira det lilla livet ikväll. Åsa och Billy verkar finna sig fint i föräldrarollen och jag ser fortfarande magar överallt, eller får höra om fler som är gravida.

När jag nyss började tänka på det igen så kom jag på att jag vet så otroligt lite om vad det andlar om att vara gravid, väntande, att ha en liten en.. osv. Jag hade inte känt på en gravid kvinnas mage innan jag fick känna lite på kusin Jennies... Men lillen där inne passade på att inte sparka då så.. ja.

Om 5-10 år när det är dags för mig så ska jag läsa 76519 böcker om barn och föräldraskap och gå på alla kurser inom ämnet som jag hinner med! Analyserande, frågande, undersökande, nyfikenheten.. De egenskaperna kommer jag nog aldrig att förlora.

Ja, lycka till alla väntande/nyblivna föräldrar där ute!

Kommentarer
Postat av: Syrran

Det går inte att direkt bestämma när man ska bli gravid, man kan ju försöka planera någorlunda men blir inte alltid som man tänkt sig heller..tror jag. :)



Jag kommer börja läsa om tonåringar när jag blir gravid, livrädd för dem! Tänk om den blir lika jävlig o rebellisk som jag var? OMFG!!

2010-06-29 @ 23:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback