080112

Snart har hela jullovet gått och det börjar bli dags för allvar. Men hittills har jag haft en galet bra ledighet. Åkte till Enköping för att fira jul och nyår. Träffade lite vänner och familj. Nyårskvällen/natten var den ensammaste på hela 2007, jag var hemma i huset själv med två vettskrämda katter. Den du.

Sedan bar det av hem till Stockholm igen, mest för att bara packa upp och packa om inför min lilla tripp till Irland. Köpte en röd, bra och rymlig väska. Köpte Varm&Kall till John, samt en svensk-engelsk ordbok. Buss till Skavsta och flyg till Dublin, Irland. John hämtade mig vid flygplatsen och sedan samma kväll blev det en liten utgång till den lokala puben. Dagarna som följde åkte vi till Dublin och såg det mesta man bör se där, till Guinnessbryggeriet, till Wicklow och till den högst belägna puben i Irland, Johnnie Fox's, Newgrange och ibland bara åkte bil runt i allmänhet.

Mycket öl och film om kvällarna, det är rätt dyrt att gå ut i Irland. Utgång blir det mer av på St.Patricks Day då jag tänkt åka tillbaka, förhoppningsvis följer Lisa med då! Men hade en superbra vecka och tänkte inte något alls på alla måsten jag har här hemma. Kom hem igår vid ett och städade mitt lilla rum, bokade tvättid och sedan somnade tidigt...

Nu ska jag börja söka jobb, skriva en ansökan om utlandsstudier, jobba, tvätta och lite annats smått o gott dessa dagar innan skolan börjar. Finns som vanligt bilder från resan på bilddagboken.

Det var den uppdateringen det. Det har visserligen hänt mer men det är mest små tankar om framtid och funderingar om detta år men det tar vi en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback