Budget-bloggarn?

Idag när jag gick hem från tunnelbanan funderade jag på bloggar i allmänhet. Jag läser en hel del bloggar. Bloggar som mina vänner och bekanta skriver, modebloggar, bloggar om veganism eller tatueringar, "skvallerbloggar" osv. Men de som mest frekvent uppdateras är ju modebloggarna och skvallerbloggarna och jag börjar bli rädd för att jag får en skev världsbild av att läsa dessa så ofta.

Ofta har dessa tjejer och killar som skriver dessa bloggar allt. De har the looks, ett drömjobb, pengar, vänner, events och ja..inga bekymmer? Dessutom är de i åldrarna 20 - 26 år ungefär, i alla fall de jag läser. Oftast läser jag och drömmer mig bort för en stund, drömmer om "det perfekta livet". Men idag läste jag min egen blogg, på ett sätt... Jag har studerat sedan jag var 7 år gammal, alltså i ca 16 år nu. Under de senaste 4 åren har jag slitit med studerna och extrajobb och små korvören trillar varje månad in på mitt konto. Om jag vill köpa ett par görsnygga skor så lider mitt konto i månader efter. Jag vet att jag kommer att tjäna mer pengar när jag väl är klar, jag vet det.

Men när jag idag jämförde den slitsamma studentsituationen som håller i sig i 5 år, mellan 19 - 24-års ålder, med modebloggarnas situation så blev frågan; kommer jag att få mitt drömjobb efter dessa fem år? Och om inte, what the hell gör jag då? Tjänar man pengar ändå?

Är det för att jag studerar i en så mansdominerad bransch som jag känner denna osäkerhet? Om jag hade satsat på mode direkt, hade jag då redan varit en käns moderedaktör och tjänat pengar?

Mjääesh. I like what I do. Men funderingarna kommer ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback