Ängel

Ja så var man i Enköping igen då. Kom imorse, åkte bussen från Sthlm vid 10.oo. Tant bredvid mig vid dörren ut till bussen: "Jag var ändå först!" Ehm jaha? Vi står bredvid varandra och ska med olika bussar, men hey! Du var först... Klart pensionärer har så bråttom, det är ju inte som att de skulle ha all tid i världen direkt? Busschaffis på V-ås bussen: "Ingen behöver trängas! Alla kommer med..." En busschaufför....osv...

Anyhow. Ska jobba lördag och söndag, samt äta en del godis. Bestämt mig för att bli Lacto-veggie nu så bye bye ägg - lagom till påsk och allt! Detta är dock bara en till anledning för folk att ogilla mig ;) Men men, prova vara en höna instängd i bur med en "sittpinne" själv då? Fattar inte det alltså! Folk köper ägg som tokiga nu i påsk, det förstår jag (eller?) Vadå ägg egentligen, hej jesus? Nej okej, men i alla fall... (...) Så ser folk ett big-pack ägg och tänker "Hej halelujah vad bra, slipper jag köpa många (ekologiska) paket med ägg!" Men de bryr sig inte om att det står klart och tydligt med relativt stor text: "ÄGG FRÅN BURHÖNS, MED SITTPINNE...osv" CRAZY! Blir fan förtvivlad, tänk för i helvete! Vad är det du stödjer!? Gah.

Anywho... Ut på söndag i sweet-Enköping? Jaa men häng med du då så kanske det bli någolunda skoj? ;)

Puss heeej..... (CK one - åååååååh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback