vår o sådär

Vår och känslor brukar ju höra ihop. Även fågelkvitter, gräs, pollen, blommor och mycket mer. Men känslorna kan räknas minst lika många; ångest, förälskelse, nedstämdhet, lycka och många fler. Jag tror att det är en tid då något påbörjas eller avslutas, en ganska dramatisk årstid. Som att allt som legat under snö och kyla i vinter släpps fritt och allt blir kaos. Men mitt i all kaos är nog en känsla gemensam för de allra flesta - längtan till sommaren.

Jag försöker hålla vid mitt lyckliga jag som jag gjort ett tag, och det går bra. Det går bra nu. Men min längtan till sommaren innehåller också en längtan att komma bort, resa någonstans och se något nytt. Ska försöka spara ihop lite pengar så jag kan åka på någon spontan resa i sommar, det vore fint. Men med längtan kommer även lite planering, jag ska jobba vissa dagar och veckor i sommar och dessutom börja planera 20-årsfest :) Blir så sugen när jag ser alla vänner som fyller sina 20 år så jag får börja planera snart. Det måste bara bli av och så är det.

Så ja, en viss kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback