080622

En vanlig söndag men två dagar efter midsomamrafton och en dag efter den där lördagen. Hittills har jag nästan bara jobbat den här sommaren. Varit ledig i helgen och det var verkligen välbehövt. Jag har nog inte riktigt varit mig själv de senaste veckorna. Då jag verkligen har behövt att tänka har jag slagit bort alla tankar förutom de som får mig att gå upp och till jobbet, sedan hem och sova. Men det kanske är så man gör? Vad vet jag om hur heltidsarbetande hanterar sin vardag? Jag tror jag ändå vet att det absolut inte är något för mig at the time.

Men det är ju därför jag pluggar. En vidare nyhet på den fronten är att jag nått mitt mål för mina studier nu, avslutandes årskurs 2 på KTH. Jag har klarat alla kurser hittills, den lättnaden är som..ja..en grym lättnad i alla fall. Strul finns det nog av ändå, tydligen har NTU "missat" mig och jag har fått maila dem om att få mitt j*vla antagningsbesked och välkomstpaket. Jag är grymt besviken på detta. De kan ju bara inte förstå vad det här betyder för oss studenter som ska ta oss ner dit och vad jag har kämpat för att kunna åka! Känns som att inget av det är något värt för dem. Alla förberedelser åt skogen eller? Det kan vi bara vänta och se...

Vänta och se, det är nog bäst. Lite hattande fram och tillbaka, can't be bad for you - or can it?

We don't pick up where we left off, let's pick up from the beginning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback