090718:2

Och så var vi där igen...

Läste ett gammalt blogginlägg av mig då jag tog upp mitt problem med att jag vill ha allt. Igen har denna obehagliga känsla börjat gnaga i mig. Jag vill ha lycka, kärlek, roligt, nyttigt, aktivt, mycket...allt. Prestationsångesten stiger mig upp över öronen, den syns nog inte utåt för jag försöker inte vara bäst, jag försöker bara hänga med.

Jag vill ha hälsa, kondition och styrka. Jag vill ha vänner, socialt liv, roligt, pojkvän och familjen nära mig osv. Jag vill ha bra betyg, ett bra jobb, ett jobb jag trivs med, tjäna pengar. Jag vill ha äventyr, aktivitet, resor, upplevelser.

Jag vill att någon ska tycka om mig, någon ska älska mig, någon ska vara stolt över mig, någon ska stötta mig, någon ska pusha mig, någon ska hata mig, någon ska känna att jag tillför något i den personens liv också...

Människan är egoist? Alla vill synas, alla vill bli förstådda, alla vill att någon bryr sig. Men jag känner mig så jävla egoistisk.

Jag har det mesta av vad jag vill ha och jag är galet tacksam. Men ändå fattas mig något, kanske är det detta som med ett annat namn heter drivkraft? Vilja, visioner och mål med livet. Eller är det otänkbart och otacksamt?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Gud sa till mannen "Säg allt du önskar dig så ska jag allt dig ge."



Mannen skrev en lång lista och tog sin tid innan han gav den till Gud och mycket riktigt fick han allt han ville ha.



Ett år senare kunde han skriva en lika lång lista med mer saker han ville ha.



Slutsats: Det kommer alltid finnas saker vi vill ha för människan blir aldrig nöjd. Vi är dessutom jättedåliga på att uppskatta det vi har i dagsläget.

2009-07-19 @ 14:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback