090622

Kostval.

Det är ju det där med motivationen igen. Jag vill i mitt hjärta vara vegan, men mitt huvud funderar på varför jag inte ska vara vegetarian? "Det är lättare!" Säger det, fast jag vet att det inte egentligen är så stor skillnad. Jag kan ju erkänna att denna brist på motivation inte dyker upp när jag är ensam hemma i Stockholm, inte när jag är med familjen i Enköping, utan när jag är hos min pojkvän i Hällefors. "Jaha", tänker du, "den lokala butiken kanske inte har så mycket veganskt att erbjuda där då eller?" Jo det har den, faktiskt är utbudet av diverse sojaprodukter, grönsaker, tofu och allt sånt väldigt bra.

Ja, Markus äter kött, eller allt om man nu ska säga så. Blandkostare kan det också heta. Jag är vegan, och har alldeles för lätt för att "fuska" när jag är här.. Ja säg, en skvätt creme fraiche på tacosen, och liknande. Jag vet inte varför jag gör det, känns som det inte spelar någon roll - fastän jag tycker det är fel att vara en fuskande vegan och börjar då tänka på hur det skulle vara att vara vegetarian då igen. Men då känns det också fel, jag har ju tänkt på det förut... Slutsatsen då är att ja, det du kan äta som vegetarian men inte vegan är bara onyttiga saker.

Är det sommaren som kommer med cravings för glass, kakor och snacks? Eller är det bekväma sambo-livet som levs de helger jag är här? Hur som helst så vill jag inte ge upp, men jag skulle behöva lite mer pepp! Jag har, vad jag vet, tre vänner som är veganer; Padraíg, Wabo och Thomas. Det vore roligt att träffa dessa vänner lite mer för att kunna prata om livet som vegan och annat. Speciellt kost vid träning som vegan, då jag verkligen vill äta rätt för rätt återhämtning nu när jag kan träna mer, både kondition och styrka. Upp till bevis, jag ska försöka höra av mig till dessa vänner för mer pepp!

To be, or not to be vegan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback