090512

Studier.
Det pirrar lite i kroppen när jag tänker på att jag, om allt går väl, är klar med studierna vid denna tid om 2 år. Är det oro eller lycka? Jag tror på det senare. Jag har pluggat, som pappa nämnde förut, i 14 år. It's what I know.

Jag har valt kurser inför hösten idag. Jag ska läsa inriktningen Tryckt Kommunikation (4 kurser), Spanska och Spektrala transformer. Spännande. Då är det dags att återvända till saknade Valhallavägen också, riktigt roligt. Jag har knappt varit där på ett år, Singapore och Kista har kommit i vägen.

Imorgon har vi sista redovisningen i en kurs, we will kick ass! Hoppas jag i alla fall! Sedan är det tenta den 20:e maj. Efter det har jag sommarlov / jobb.

Vi träffade en alumni som började Medieteknikprogrammet samma år som utbildningen startade, 1999 / 2000. Han sa att det var viktigt att ha kul utanför studierna och helst något i hobby / projekt-stil som man sedan kan visa upp för sin blivande arbetsgivare. Det låter onekligen ambitiöst. Då funderar jag, jag har läst utomlands i en termin och under nästan hela studietiden jobbat extra på kvällar och helger. Inte tillräckligt? Jag vet inte varifrån jag skulle få tiden eller energi till ett självstartat och självdrivet projekt vid sidan av studierna. Obetalt dessutom? Går det, om man inte redan har en jekla massa cash på banken? Jag tror inte det, och det gör mig besviken.

Jag ska inte gräva ner mig eller denna text i just de ekonomiska problemen som de flesta studenter upplever. Jag tror ni redan vet om dem, och ja, det finns människor som har det mycket värre.

Jag ska bli Civilingenjör, yay! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback