London:3

Lördagen.

Dagen inleddes med hotellfrukost som dagarna innan. Därefter gick vi till Madame Tussauds, som låg så nära vårt hotell. Men där möttes vi av galet mycket folk och dyra priser för att gå in. Jag valde därför att inte gå in utan återvände till hotellet för att skriva klart den jädrans hemtentan som inte kunde låta mitt huvud vara... Markus tog en promenad ner på stan för att kolla iPhone och skor. Vi möttes därefter vid Madame Tussauds när familjen gått klart där. Vi bestämde oss för att ta en taxi ner till Covent Garden, och inte Portobello Market, som vi tänkt. Men det verkade vara ett bra drag ändå. Covent Garden var jättemysigt, massor av människor och folk som stod och spelade lite här och var eller underhållde på något annat sätt. Dessutom var stället fullt av stånd med en massa olika prylar, turistprylar och annat! Vi gick omkring en timme där för att shoppa lite och titta på allt. Jag köpte lite souvenirer, bland annat ett linne från David & Goliath.

Vi gick sen för att leta efter fish & chips som alla utom jag ville prova på att äta. Vi hittade inte det just då (men sedan gjorde vi det och insåg att vi blint gått förbi det stället) men det blev mat på Pizza Express istället, där jag åt den godaste salladen på bra länge! Mums. Efter maten gick vi omkring på alla smågator, bland annat hamnade vi i Soho igen och China town. Dessutom var vi på Carnaby street och kring krokarna där. Vi tog en öl på en pub och gick vidare. Jag var lika bestämd på att äta våffla som min familj var på att äta fish & chips, så vi hamnade till slut på ett hörn där de sålde våfflor. Våffla med jordgubbsglass blev det för mig, men jag tror alla av oss 6 tog olika. Mums vad gott! Jättemätta blev vi och traskade vidare. Thomas hittade sen fish & chips och drog en sån också. Vi andra var alldeles för mätta. Traska vidare mot hotellet och så hade ännu en dag gått. Det är ju svårt att beskriva allt vi sett och upplevt.. Tänkte slänga upp lite bilder senare om jag löser hur jag ska ladda upp dem.

Cheers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback