Läsvärt?

Fick ju hem lite böcker för ett tag sedan när jag läste Human Resource Management, jag har glömt lägga upp de här. Det ordnar sig handlar om könsfördelning i organisationer, diskriminering och analyser om detta. Men and Women of the Corporation handlar väl lite om samma sak, den är skriven mycket tidigare och den har kritiserats en del - därflr var jag nyfiken att läsa den. Eating animals handlar om att vara vegetarian och alla tankesätt som finns kring detta, myter och filosofi, samt kritik mot massproduktionen av kött. Jag har läst typ halva Det ordnar sig och jag har börjat på Eating Animals.

Jag fick dessutom en fin påse att bära böckerna i, av Adlibris.

Ellen DeGeneres intervjuade Jonathan Safran Foer om boken och sånt:



Nyfikna får gärna kolla in det! Han verkar som en vettig person tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback