Förkyld:2

Men vad tusan! Vad ska jag göra för att hålla mig frisk? Jag tror jag har svaret:

1. Äta rätt och träna - check!
2. Äta lite mer c-vitamin - fail
3. Klä mig varmare - fail
4. Vara mer rädd för att få ett virus när jag är på jobbet - fail

Det är det enda jag kan komma fram till. Maten och träningen går bra. Äter en multivitamin om dagen för att det är vinter och jag tror att lite vitamin-boost kan vara bra, äter dessutom en järntablett pga mina dåliga järndepåer. Mat på regelbundna tider och träningen har kommit igång bra, inte för hårt och inte för lite.

Men! Som Tony Irwing skulle ha sagt.

Jag skulle kunna äta mer apelsiner, mandariner, grapefrukt eller få i mig nån brustablett c-vitamin varje dag. Jag skulle behöva låta min tunna jacka hänga kvar på sin galge några veckor till, åtminstone fram till våren, och inte börja ha den på mig i -10 graders kyla. Jag borde se upp med hur virus sprids på tunnelbana och specuellt på jobbet, med alla kunder, pennor och allt som byts där. Tvätta händerna ännu oftare på jobbet och inte pilla i ansiktet alls under arbetstid.

Något annat tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback