Babyboom!

Det syns stora magar till höger och vänster, bilder på bäbisar, statusuppdateringar om babys, gratulationshälsningar...

På stan ser jag fler gravida nu än någonsin! Brukar dock oftast bero på att sommaren bjuder på värme och klädlagren minskas. Men även på Facebook upptäcker jag kring 10-talet bekanta, mellan 19 - 35 år som är med barn eller har fått barn nyligen. Dessutom säger Markus, när han kom hem från en reunionsfest från 9:an, att nästan alla tjejer där också hade barn redan eller hade ett par på lager i magen.

Är det för att vi är i den åldern nu när sånt här börjar bli aktuellt, eller är det bara en regelrätt babyboom som händer?

Whatever it is, mitt råd till alla nyblivna föräldrar är att ligga lågt med bilder på babyn på ställen som facebook och hålla inne med information liknande vilken färg det var på baby-spyan idag. Vissa av oss är helt enkelt inte redo för sådant. Att vara försiktig med bilder på fejjan tycker jag dock gäller det mesta. Men inte vill du, som nybliven förälder att folk kan ta bilderna på din nya lilla guldklimp eller att de förövrigt ska ligga där ute i cyberspace för all evighet. Nä...

Vad tycker du? Har du upplevt en babyboom nu? När ska du själv ha barn?


bild hittad

Kommentarer
Postat av: veronica

tycker också att det verkar vara babyboom. :P själv är jag verkligen inte redo. jag har mycket att hinna med innan dess :P hehe. sen så känns själva framfödandet av ett barn skiiiitläbbigt och obehagligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback